Katalánská Barcelona dnes oficiálně ukázala podobu třetích dresů, které budou stejně v předcházejících využívány hlavně v pohárové Evropě. Dominuje jim akvamarínová modrá a historické logo Nike. Do prodeje pak půjdou zítra.
Typicky devadesátkový design našel inspiraci stejně jako loňský růžový, který měl na sobě obrysy typických barcelonských budov čtvercového půdorysu, ve městě Barceloně. Letos je na pozadí městský znak, který zpočátku fungoval i jako logo klubu. Dalším detailem je využití logo Nike Futura v tmavě modré barvě, v níž jsou i konce rukávů. Kraťasy a štulpny jsou pak ve stejné barvě.
Límeček je ve tvaru písmene V a lemují jej klubové barvy, kterými jsou granátová červená s královskou modří. Poprvé se v nových dresech představí barcelonští hráči už příští týden v úterý 17. září a to při prvním utkání v letošní základní skupině Ligy mistrů proti Borussii Dortmund. Volba právě tohoto zápasu je ideální vzhledem k tomu že inspiraci vzali v Nike a klubu ze sezony 1996/1997.
💙❤ Barcelona Proud pic.twitter.com/4OGJQS4ADQ
— FC Barcelona (@FCBarcelona) 12. září 2019
V ní Barca vyhrála Copu del Rey a také Pohár vítězů pohárů. V druhém jmenovaném turnaji porazila ve finále Paris Saint-Germain 1:0 a v sestavě se objevily dnešní legendy klubu Jose Mari Bakero, Josep Guardiola, Guillermo Amor, Luis Enrique, Christo Stoičkov, Sergi Barjuán, Albert Ferrer, Miquel Àngel Nadal a brazilský fenomén Ronaldo, jenž v tom roce nasázel 47 ligových branek.
„Když vidíte tuhle barvu, vybaví se vám Ronaldo, Guardiola, Stoičkov, Luis Enrique ... tolik skvělých hráčů. Bude nám ctí nosit tento dres a přinášet s ním fanouškům radost z výher jak doma, tak venku,“ okomentoval Gerard Piqué, který se spolu s Júniorem Firpem stal hlavním propagátorem této sady, jež půjde do prodeje širší veřejnosti v pátek 13. září.
🙌👕 The third kit is here!
— FC Barcelona (@FCBarcelona) 12. září 2019
What do you think? 🤩 pic.twitter.com/EqUZjeG82r
„Vzhledem k neuvěřitelnému archivu dresů v klubu byla velká zábava spojit ikonickou identitu 90. let s moderní estetikou Nike. Samotná barva vyvolává tolik vzpomínek, zatímco límec a žakárový vzor dělají tento dres nostalgický a zároveň vysoce originální,“ dodával senior ředitel v oddělení designu fotbalové větve Nike Pete Hoppins.
Tak tohle se povedlo
13.09.2019, 08:18možná bych ten Rakuten dal tou modrou, jako je logo Nike, ať tam není navíc ta bílá
13.09.2019, 10:30ale na letošní venkovní to stejně nemá