CoolCamp

Barcelona představila třetí sadu dresů, ve které se inspirovala rokem 1996

Barcelona představila třetí sadu dresů, ve které se inspirovala rokem 1996

Katalánská Barcelona dnes oficiálně ukázala podobu třetích dresů, které budou stejně v předcházejících využívány hlavně v pohárové Evropě. Dominuje jim akvamarínová modrá a historické logo Nike. Do prodeje pak půjdou zítra.

Typicky devadesátkový design našel inspiraci stejně jako loňský růžový, který měl na sobě obrysy typických barcelonských budov čtvercového půdorysu, ve městě Barceloně. Letos je na pozadí městský znak, který zpočátku fungoval i jako logo klubu. Dalším detailem je využití logo Nike Futura v tmavě modré barvě, v níž jsou i konce rukávů. Kraťasy a štulpny jsou pak ve stejné barvě.

Límeček je ve tvaru písmene V a lemují jej klubové barvy, kterými jsou granátová červená s královskou modří. Poprvé se v nových dresech představí barcelonští hráči už příští týden v úterý 17. září a to při prvním utkání v letošní základní skupině Ligy mistrů proti Borussii Dortmund. Volba právě tohoto zápasu je ideální vzhledem k tomu že inspiraci vzali v Nike a klubu ze sezony 1996/1997.

V ní Barca vyhrála Copu del Rey a také Pohár vítězů pohárů. V druhém jmenovaném turnaji porazila ve finále Paris Saint-Germain 1:0 a v sestavě se objevily dnešní legendy klubu Jose Mari Bakero, Josep Guardiola, Guillermo Amor, Luis Enrique, Christo Stoičkov, Sergi Barjuán, Albert Ferrer, Miquel Àngel Nadal a brazilský fenomén Ronaldo, jenž v tom roce nasázel 47 ligových branek.

Když vidíte tuhle barvu, vybaví se vám Ronaldo, Guardiola, Stoičkov, Luis Enrique ... tolik skvělých hráčů. Bude nám ctí nosit tento dres a přinášet s ním fanouškům radost z výher jak doma, tak venku,“ okomentoval Gerard Piqué, který se spolu s Júniorem Firpem stal hlavním propagátorem této sady, jež půjde do prodeje širší veřejnosti v pátek 13. září.

Vzhledem k neuvěřitelnému archivu dresů v klubu byla velká zábava spojit ikonickou identitu 90. let s moderní estetikou Nike. Samotná barva vyvolává tolik vzpomínek, zatímco límec a žakárový vzor dělají tento dres nostalgický a zároveň vysoce originální,“ dodával senior ředitel v oddělení designu fotbalové větve Nike Pete Hoppins.


Zdroje: fcbarcelona.com

Diskuze ke článku

  • clen_0431 Člen fanklubu
    13.09.2019, 08:18

    Tak tohle se povedlosmiley

  • Pajinos Senior editor
    13.09.2019, 10:30

    možná bych ten Rakuten dal tou modrou, jako je logo Nike, ať tam není navíc ta bílá

    ale na letošní venkovní to stejně nemá smiley


Přidat komentář

Pro přidávání komentářů se musíte přihlásit
Fan-Shop