Oficiální prohlášení FC Barcelona

Oficiální prohlášení FC Barcelona

FC Barcelona oznamuje vstup nových strategických partnerů jako akcelerátorů růstu Barça Vision (Bridgeburg) a informuje o dohodě se společností Mountain & Co. I Acquisition Corp s cílem zajistit úspěch společnosti Barça Media.

FC Barcelona oznámila, že společnost LIBERO football finance AG a soukromí investoři, kterým radí NIPA Capital B.V., se stali novými partnery společnosti Bridgeburg Invest, holdingové společnosti Barça Vision.

Investoři získali celkem 29,5 % vlastnického podílu ve společnosti Barça Vision (Bridgeburg) za 120 milionů eur, což odpovídá části podílu, který drží společnosti Socios.com a Orpheus Media. Barça Vision je iniciativa klubu, jejímž cílem je integrovat veškerý digitální obsah kolem Web3 a blockchainu včetně NFT a metaverza, které jsou součástí strategie klubu na vybudování digitálního Espai Barça.

Touto transakcí se FC Barcelona daří posilovat Barça Vision spolu se strategickými partnery, kteří poskytují znalosti a zkušenosti pro podporu obchodních příležitostí v digitálním světě sportu a zábavy.

Německá společnost LIBERO football finance AG, která je veřejně kótovaná na regulovaném trhu Frankfurtské burzy cenných papírů (ISIN: DE000A161N22), se specializuje na komplexní podporu fotbalových klubů ve všech otázkách financování a ziskovosti a nabízí plně komplexní poradenské služby kolem všech ekonomických záležitostí profesionálních fotbalových klubů.

NIPA Capital B.V, investiční společnost se sídlem v Nizozemsku, poskytuje jedinečnou a inovativní vizi pro urychlení růstu společnosti a bude tomuto subjektu poskytovat poradenství i nadále.

Prodej podílu ve společnosti Bridgeburg Invest se uskutečnil v souladu s pověřením valného shromáždění členů FC Barcelona, které se konalo 23. října 2021, a účastí společností Socios.com a Orpheus Media jako menšinových partnerů, které bylo ratifikováno 9. října 2022.

Společnosti Socios.com a Orpheus budou i nadále hrát klíčovou roli ve strategii FC Barcelona Web3 v budoucnosti jako strategičtí partneři, kteří nasadí své odborné znalosti a technologickou infrastrukturu k rozvoji nových příležitostí v různých kanálech, jako je například BAR Fan Token.

Dohoda se společností Mountain & Co. I Acquisition Corp na posílení činnosti společnosti Barça Media

Současně FC Barcelona uzavírá smlouvu o obchodní kombinaci se společností Mountain & Co. I Acquisition Corp (NASDAQ: MCAA), účelovou akviziční společností zaměřenou na sektor evropských digitálních médií a technologií. V rámci této transakce FC Barcelona sloučí své digitální jednotky Barça Vision a audiovizuálního obsahu pod značku "Barça Media". Dohoda umožní společnosti Barça Media přístup k dalšímu financování prostřednictvím amerických kapitálových trhů a urychlí iniciativy klubu v digitálním a audiovizuálním sektoru a posílí jeho schopnost distribuovat obsah Barça Media novým divákům na strategických trzích po celém světě. FC Barcelona očekává, že se Barça Media stane významným zdrojem příjmů klubu, jehož hodnota podniku proforma činí přibližně 1 miliardu USD (přibližně 910 milionů EUR).

Tato transakce bude vyžadovat souhlas akcionářů společnosti Mountain & Co. I Acquisition Corp. , souhlas valné hromady členů FC Barcelona a podléhá dalším obvyklým podmínkám uzavření. Uzavření se očekává v posledním čtvrtletí roku 2023.

PROHLÁŠENÍ JOANA LAPORTY, PREZIDENTA FC BARCELONY

"V posledních několika letech jsme dosáhli značného pokroku v digitálním ekosystému, díky němuž se naše aktiva proměnila v kreativní centrum, které zvyšuje prestiž značky FC Barcelona na jedinečnou úroveň ve světě," uvedl prezident Joan Laporta. "Klubová obsahová strategie se ukázala jako úspěšná a poskytuje nám nové způsoby, jak se spojit s našimi fanoušky po celém světě a navíc generovat nové zdroje příjmů. Tento krok, který nyní činíme, je strategickým krokem, který nám poskytuje nové zdroje pro další růst v době, kdy se poptávka po digitálním sportovním obsahu jasně rozšiřuje a posiluje tak cestu digitální transformace započatou v roce 2022."

O společnostech Barça Vision a Barça Media

Barça Vision je platforma FC Barcelona, která sdružuje všechny iniciativy spojené s Web3, NFT a metaverzemi. Barça Vision je základní součástí klubové strategie budování Espai Barça Digital a sdružování digitální komunity fanoušků FC Barcelona z celého světa se zaměřením na generaci Alpha, generaci Z a mileniály. FC Barcelona již podnikla různé kroky, jako je oficiální kanál FC Barcelona na platformě Discord nebo spuštění sbírky 3 000 NFT Barça s Plastiks na podporu projektů udržitelnosti po celém světě.

Vybudování digitálního Espai Barça je jednou z hlavních priorit představenstva, kterému předsedá Joan Laporta, na stejné úrovni jako fyzická proměna Espai Barça. Cesta vytyčená pro novou digitální éru FC Barcelona začala 29. července 2022, kdy Barça vydražila v aukční síni Sotheby's v New Yorku první NFT v historii klubu, Mistrovské dílo č. 1 Svým způsobem nesmrtelné, poctu ikonickému gólu Johana Cruyffa z prosince 1973, a následně Mistrovské dílo č. 2 Zmocnění, inspirované Alexií Putellasovou, na digitální platformě OpenSea 28. června. Předtím klub spustil oficiální fanouškovský žeton BAR, který milionům culerů po celém světě poskytl novou platformu pro spojení s klubem.

S více než 350 miliony fanoušků, 520 miliony televizních diváků jen během sezóny 2021/2022 a více než 440 miliony sledujících na sociálních sítích po celém světě se FC Barcelona stala jednou z nejvýznamnějších sportovních organizací na světě. Díky společnosti Barça Media FC Barcelona centralizuje tvorbu, produkci a marketing digitálního obsahu, který klub produkuje již více než 20 let. Posláním společnosti Barça Media je vytvářet dynamický a poutavý obsah, který lze distribuovat prostřednictvím vlastních distribučních kanálů a předních světových externích platforem, jako jsou Disney+, DirecTV, Sony Pictures, Univision a DaZN, a oslovit tak celosvětové publikum. FC Barcelona každoročně vyprodukuje tisíce hodin audiovizuální produkce, díky níž se FC Barcelona stává globální ikonou ve světě sportu a zábavy a lídrem v oblasti digitálního vysílání s více než 2,5 miliardami digitálních interakcí na svých sociálních sítích (Twitter, Instagram, Facebook, Youtube a Twitch) v sezóně 2021-22.


Zdroje: fcbarcelona.com



Diskuze

Žádné diskuzní příspěvky. Buďte první!


Přidat komentář

Pro přidávání komentářů se musíte přihlásit

Klubové novinky

Zobrazit více

Tabulka LaLigy

1. Athletic Club 0
2. Club Atlético de Madrid 0
3. CA Osasuna 0
4. Deportivo Alavés 0
5. CD Leganés 0
6. RCD Espanyol de Barcelona 0
Zobrazit celou tabulku

Ligoví střelci

Zobrazit celou tabulku

 

Chat