Vedením Barcelony otřásá skandál s manipulací médií, kterého se před šesti lety dopustil i Real Madrid

Vedením Barcelony otřásá skandál s manipulací médií, kterého se před šesti lety dopustil i Real Madrid

Barcelonský cirkus pokračuje a tentokrát se pod světla pomyslného šapitó dostal přímo jeho principál, prezident Josep Maria Bartomeu. Lidi kolem něj totiž měli zaplatit jedné firmě za to, aby prostřednictvím několika účtů na sociálních sítích souhlasili s vizí současného bosse katalánského giganta a naopak zdiskreditovali jeho odpůrce, včetně několika hráčů.

Barcelonskými kuloáry probleskla na úvod týdne šokující zpráva o aktuálním představenstvu. Podle rozhlasové stanice Cadena SER měl klub zaplatit jisté firmě I3ventures.sl necelý milion eur rozdělený napříč šesti fakturami, které následně uhradily různé sektory, aby skrze desítky profilů na sociálních sítích vylepšili image Barcy pod Josepem Mariou Bartomeuem.

V pořadu Que T’hi Jugues na již zmíněném rádiu dokonce zazněly i některé konkrétní případy. Cílem této útoků se měli stát dokonce i Lionel Messi se svou ženou Antonelou Roccuzzovou a Gerard Piqué. V případě Argentince šlo o vleklé debaty týkající se jeho prodloužení smlouvy, u vytáhlého stopera byl pak bodem úrazu organizace tenisového Davisova poháru.

Terčem pak byli i ex-barcelonisté jako Xavi Hernández, Carles Puyol a dokonce Josep Guardiola. V prvním odstavci jmenovaný zdroj tvrdil, že má přístup ke dvěma zprávám, které tato firma připravila. Jedna z nich analyzuje vývoj šesti z těchto účtů a další obsahuje detailní plán akce proti prezidentskému kandidátovi Víctoru Fontovi a jeho prezentaci programu.

Ten byl zveřejněn 31. ledna loňského roku a nesl název „Ano budoucnosti“. A nekončí to ani zde. Útoky se měly týkat i dalších potenciálních nástupců Bartomea a to bývalého šéfa klubu Joana Laporty či Agustího Benedita, dále pak i prezidenta agentury MediaPro Jaumeho Rourese a katalánských politiků Quima Torry, Carlese Puigdemonta a Oriola Junquery.

Posledními zmíněnými poškozenými byly organizace jako Omnium Cultural Association, která propaguje katalánskou kulturu nebo Tsunami Democrátic, jenž před nedávnem ohrozila odehrání El Clásika. Barcelona měla spolupráci s I3ventures.sl potvrdit, ale ujistila, že nebyla zodpovědná za obsah publikace, protože pouze požadovala vytvoření pozitivních zpráv.

Nejhůře z toho vyšel Font

Vedení musí tuto informaci okamžitě objasnit, protože je extrémně vážná. Pokud se tyto zprávy potvrdí, bude to znamenat, že za pomoci klubových financí vedení oponovalo členům klubu, hráčům prvního týmu, organizacím v katalánské komunitě a médiím. Tato klamavá kampaň, kterou dnes zveřejnili investigativní novináři, špiní Barcelonu,“ tvrdil jeden z postižených Font.

Nás socios (členové Barcelony, pozn. přek.) to ztrapňuje a zhoršuje to realitu klubu, jelikož po delikátní sportovní a finanční situaci dojde k úpadku morálky,“ dodával. Další z kandidátů ve volbách, Benedito, oznámil, že se tomuhle bude klub zpovídat před soudem. Klub zatím pouze vydal komuniké, ve které vyhrožuje ukončením kontraktu a soudním řešením případu.

Mezi vybranými profily byly například ty s přezdívkami Více než klub, Respekt a sport, Alternativní sport, Sport Leaks, Spravedlnost a Dialog ve sportu a Teror pod Jaumem. Onen plán proti Fontovi pak čítal 36 stránek v prezentačním programu Nicestream a nabízel informace a statistiky právě z těchto účtů, které viděl pouze administrátor. A Barca si měla být tohoto dokumentu vědoma.

Na stránky I3 Ventures či Nicestream už se dnes nedá dostat – byly totiž pozastaveny, což prakticky nepřímo potvrzuje autenticitu zveřejněných zpráv a dá se tak očekávat další jednání ze strany klubu. Program proti Víctoru Fontovi, žhavému adeptovi na prezidentský post, zveřejnili novináři z madridské Marcy a Alfredo Martínez z Ondy Cero, pravidelný účastník tiskovek.

Podle něj mělo dojít ke kritice jeho prohlášení na sociálních sítích a na samotné prezentaci měli vybraní lidé pokládat nepříjemné otázky týkající se klubových financí, výsledků akademie, Barcelony bez Messiho a transparentnosti vedení. Font měl být například dotázán, zdali sympatizuje s Laportou či Josepem Lluisem Núňezem (dalším ex-prezidentem, pozn. přek.).

Dále se jej jeden z přítomných zeptal, proč nemluví o dalších sekcí, proč klade takový důraz na elektronické hlasování, které může být zmanipulováno, a také na to, jakou znalost má ohledně La Masíe, tamní práce a co by do ní přinesl. Rovněž měl být zkritizován za porovnávání Barcy s Milánem, protože na rozdíl od Italů Katalánci stále získávají trofeje a tým je ve fázi příprav.

Tyto přípravy se mají týkat éry, která nastane po konci Lea Messiho. Probíraný plán, jak uškodit Fontovi, měl poukázat i na to, co si on sám myslí o systému studia v zázemí klubu či nedávné zprávě Deloitte, podle které Barcelona sklidila největší příjmy za sezonu (což je v opozici s tvrzením podnikatele, který mluvil o špatné finanční stránce klubu).

Na závěr pak mělo dojít k dotazu na vztah s agenturou Media Base Sports, plán, jak se vyhnout prodávání odchovanců, jeho sportovní zkušenosti a jaký profil by měli jeho případní kolegové – zdali by šlo spíše o sportovce či úředníky. Dalším úkolem bylo zjistit, jak to má s Xavim a Pepem Guardiolou, aby se vyvrátilo či potvrdilo, že má podporu od bývalých sportovců.

Real byl první

Paradoxně to není poprvé, co takto došlo k ovlivnění síly názoru ostatních. Před pár lety (konkrétně v září roku 2013) měl podobně manipulovat s novináři Real Madrid, jenž za to uhradil jisté společnosti EICO 300 tisíc eur. Prezident Florentino Pérez tehdy u soudu potvrdil, že této firmě zaplatil, ale popřel, že cílem bylo zmanipulovat mediální zdroje, tehdy portály.

Tím hlavním byl diariobernabeu.com, jenž vedl novinář Alejandro de Pedro. Klub využíval tuto stránku při kampaních podporující některé hráče a znevažující názory médií, které se Realu lidově řečeno nehodily do krámu. Marca například vzpomenula na kritiku výkonů Garetha Balea v těchto časech, kterého tehdy hájil jeden z redaktorů webu, Javier Iglesias.

Ten v roce 2015 svědčil u soudu a potvrdil, že dostal od klubu příkaz zvrátit kritiku adresovanou Velšanovi a vylepšit jeho situaci, kterou „ničil“ hlavně žurnalista José Maria García. Pérez pak rovněž ovlivňoval zaměstnance klubu včetně trenéra Carla Ancelottiho. El Diario napsalo před třemi lety, že na začátku působení italského kouče se Baleovi od něj nedostávalo tolik důvěry.

To samozřejmě zámožného šéfa Los Blancos netěšilo a tak mělo dojít ke kontaktu s de Pedrem, jenž následně zveřejnil na již uvedeném webu dva články volající po zařazení bývalého hráče Tottenhamu do základní sestavy. Na jedné z tiskových konferencí se pak již jmenovaný Iglesias ptal „proč nemá Bale takový luxus, jako Cristiano Ronaldo a nehraje v úvodní jedenáctce“.

Největší rozruch udělal útok na sudího po zápasu s Barcelonou v březnu 2014, kdy Katalánci zvítězili 4:3. Na Diario Bernabeu se objevil artikl poukazující na chyby sudího Alberta Undiana Mallenca a v této souvislosti El Diario zveřejnilo textové zprávy mezi de Pedrem a Pérezem. Prezident Realu skandál ustál a na svém postu je až dosud. Uvidíme, jak z toho vyjde Bartomeu.

Několikrát jmenovaný prezidentský kandidát Font volal v rozhovoru po předčasných volbách, potvrdí-li se zodpovědnost klubu za zveřejněný obsah. Šéf Blaugranas je ale přesvědčen, že nikdy neudělala nic, čím by škodila někomu jinému. Pravdou zůstává, že se pod ním začíná více třást křeslo a jeho nástupce bychom tak mohli skutečně poznat ještě před příštím rokem.


Zdroje: fcbarca.com



Komentáře

antimadrista
Člen fanklubu

Rossel a Bartomeu...smileystejna pakaz. Laporta 4ever smiley

18.02.2020, 17:20
René
Tipér

Každý den s tímto vedením se řítíme do větších sraček.Je mi nevolno s dua Ba+Ba

18.02.2020, 18:00
Migueli
Systémový administrátor

Krásně to do sebe vše zapadá. Ten trebl nám byl nakonec čert dlužen.

Demise a předčasné volby by bylo jediné logické vyústění ale stejně to ustojí...

18.02.2020, 20:27
antimadrista
Člen fanklubu

Ono vše se všem souvisí, stačí se podívat na ty design dnešních dresů, prostě rakovina

19.02.2020, 21:10

Přidat komentář

Pro přidávání komentářů se musíte přihlásit

Novinky

Bartomeu popřel odchod Messiho i Setiéna

Prezident Barcelony Josep Bartomeu po výhře nad Villarrealem označil spekulace o konci trenéra Quiqeho Setiéna za lživé a dodal, že Setién má podporu vedení. Zároveň ujistil, že jednání o nové smlouvě s Lionelem Messim stále probíhá a že Argentinec hodlá pokračovat.


Xavi prodloužil v Al-Sadd

Spekulace o angažování Xaviho Hernándeze na post trenéra už během tohoto léta zřejmě vezmou za své.  Bývalý záložník totiž o rok prodloužil smlouvu v Al-Sadd.


Eric García do Barcelony?

Barcelona údajně jedná o návratu Erica Garcíi z Manchesteru City, kam zamířil v roce 2017. V této sezoně si 19letý stoper pod Pepem Guardiolou připsal 13 startů. [football-espana.net]


Vedení klubu vyšetřovala policie

Katalánská policie navštívila kanceláře na Camp Nou, aby si vyžádala smlouvu se společností 13 Ventures. Tu si údajně Barcelona najala, aby na sociálních sítích kritizovala současné i minulé hráče Blaugranas a naopak vyzdvihovala práci prezidenta Bartomeua.


Umtiti si poranil koleno

Samuel Umtiti je znovu mimo hru kvůli problémům s kolenem, takže do následujícího utkání nezasáhne. Závažnost zranění ale zatím klub nekomentoval.

Zobrazit více novinek

Tabulka LaLigy

1. Real Madrid CF 77
2. FC Barcelona 73
3. Club Atlético de Madrid 63
4. Sevilla FC 60
5. Villarreal CF 54
6. Getafe CF 53
Zobrazit celou tabulku

Ligoví střelci

1. Lionel Messi 22
2. Luis Suárez 14
3. Antoine Griezmann 9
4. Arturo Vidal 7
5. Martin Braithwaite 7
6. Ansu Fati 6
7. Arthur 3
Zobrazit celou tabulku

E-shop

Triko MESSI - PENYA BARCELONISTA černé pánské
Triko MESSI - PENYA BARCELONISTA černé pánské

od 499 Kč

Přejít do e-shopu

 

Chat