FC Barcelona zpřístupnila zástupcům svých členů finanční dokumentaci týkající se sezony 2024/25 a rozpočtu pro sezonu 2025/26, a to v souvislosti s konáním řádného valného shromáždění dne 19. října.
Klub již druhý rok po sobě dosáhl kladného hospodářského výsledku z běžného provozu (2 miliony eur), čímž dále upevňuje svou ekonomickou obnovu a efektivitu fungování ve všech oblastech. Běžné příjmy dosáhly 994 milionů eur, a to i přesto, že klub odehrál už druhou sezonu na stadionu Estadi Olímpic Lluís Companys. Dobré sportovní výsledky a silná podpora fanoušků zvýšily příjmy ze stadionu o 39 milionů eur, zatímco rekordní návštěvnost a obchodní úspěchy přispěly k dalšímu růstu.
V oblasti sponzoringu klub dosáhl nového historického maxima 259 milionů eur, a to díky nové smlouvě se společností Nike a dalším strategickým partnerstvím. Výrazný růst zaznamenal také prodej klubového zboží, který přinesl 170 milionů eur, což představuje nárůst o 55 % oproti předchozí sezoně. Tento úspěch podpořilo především rozšíření online prodeje do více než 170 zemí po celém světě.
Po přecenění společnosti Barça Productions, jejíž konečná hodnota nyní činí 178 milionů eur, přinesl klub také mimořádné příjmy z prodeje nového VIP produktu podle modelu osobních licencí na sezení (PSL), které přesáhly 70 milionů eur. Naopak negativní vliv mělo mimořádné vyrovnání s UEFA kvůli porušení pravidel finančního fair play, v jehož rámci musel klub zaplatit pokutu 15 milionů eur.
Po započtení všech těchto položek činil čistý hospodářský výsledek ztrátu 17 milionů eur. Navzdory tomu výsledky potvrzují stabilní finanční strukturu klubu a pokles dluhu na 469 milionů eur, tedy o 90 milionů méně než v předchozím roce. Mzdové náklady nyní tvoří 54 % běžných příjmů, což znamená zlepšení o dva procentní body oproti minulé sezoně a zůstává to jasně v rámci limitů stanovených UEFA.
Pro sezonu 2025/26 klub plánuje rozpočet s běžnými příjmy ve výši 1,075 miliardy eur. Růst by měl podpořit postupný návrat na stadion Spotify Camp Nou, který by měl zvýšit příjmy ze stadionu přibližně o 50 milionů eur. Klub také očekává pokračování pozitivního trendu v oblasti sponzoringu a chce dosáhnout nového rekordu v prodeji klubového zboží, s cílem přiblížit se hranici 200 milionů eur.
Snížení dluhu a kontrola mzdových nákladů
Klub už druhý rok po sobě vykazuje kladné výsledky z běžného provozu a celkové zlepšení ve všech oblastech příjmů. Příjmy ze sponzoringu i prodeje klubového zboží dosáhly rekordních hodnot, čímž posílily mezinárodní postavení Barcelony. To potvrzuje i růst oficiálního kanálu FC Barcelona na YouTube, který je nyní sportovní organizací s největším počtem odběratelů na světě – více než 24 milionů. Rekordní sledovanost zaznamenal klub také během nedávného Gamperova poháru, kdy přenos sledovalo 9,7 milionu unikátních diváků.
Snižování dluhu a přísná kontrola mezd staví Barcelonu do silné pozice pro nadcházející sezonu. Klub počítá s rozpočtem přesahujícím 1 miliardu eur z běžných příjmů a očekává, že dosáhne kladného výsledku už třetí rok v řadě.